lunes, 9 de febrero de 2015

BLOC II. ANTROPOLOGIA. ACTIVITATS SOBRE "EL PETIT SALVATGE" DE TRUFFAUT

BLOC II. ANTROPOLOGIA. 

ACTIVITATS SOBRE "EL PETIT SALVATGE" DE TRUFFAUT



1.- En mig full (lletra Arial 12; interl. 1,5), comenta les següentes escenes en forma de redacció: (2,5punts)

- El nen salvatge no reacciona als sons forts però sí quan algú trenca una nou al seu darrera. 
- El nen salvatge és colpejat pels nens sords de la institució i mostrat com un espectacle de circ per part d' un dels responsables de dita institució.
- La Sra Guerin e Itard, decideixen posar-li un nom al nen salvatge.
- Víctor emet el so "llet" després de rebre el bol de llet i, no abans de rebre'l. Itard està decebut.
- Víctor plora
- Víctor s' escapa de casa d' Itard, passa la nit fora a la intemperie i torna a casa d' Itard.
- Itard és injust amb Víctor per veure la seva reacció. 

2.- Posa un nou títol filosòfic, a la pel·lícula (1 punt)

3.- Relaciona la pel.lícula amb tot allò que trobis addient que hem vist i estudiat en el bloc II d' Antropologia. Et poden ajudar aquestes preguntes per fer la teva redacció. Mira el text de Margaret Mead, del llibre i els textos d' Aristòtil i d' Ortega y Gasset, del blog. (2,5 punts) 


- Creus que el nen salvatge és un animal? Per què?
- Quines característiques diferencien l' ésser humà de l' animal? En definitiva, què fa que l' ésser humà, sigui home?
- Si un ésser humà està mancat de parla i intel·ligència, vol dir que és un animal? 
- En quin moment creus que el nen salvatge comença a ser considerat per Itard com algú civilitzat?
- Quina concepció té Itard de l' ésser humà? 
- Què signifiquen els conceptes "just" e "injust"? Quan i com es té consciència d' allò "just"? Creus que l' educació, en sentit ampli, juga un paper al respecte? 



4.- Compara el cas de Víctor de l' Aveyron, amb el cas de Genie  i també de Helen Keller, als EEUU. (2 punts)



Aquestes preguntes, poden guiar-te:
- Té llibertat el nen salvatge, quan viu al bosc? I Genie a la seva habitació? Se sent Víctor empresonat a casa d' Itard?
- El canvi de Víctor, Geni o Helen Keller, és beneficiós per a ells? Són tractats com a ésser humans o com animals de laboratori? Itard, s' alegra dels avenços d' en Víctor, pel bé del nen o per allò que representa per a la seva investigació? 



5.- Expresa la teva opinió al respecte. Creus que les decisions que els adults prenen al llarg de la pel·lícula són en benefici del nen o en benefici de la ciència? Com es pot saber si realment, se l' està beneficiant o perjudicant? (2 punt)



Data d' entrega pel grup B12:
Dimecres 18 Febrer 2015 +1
Dijous 19 Febrer2015 +0.5
Dimecres 25 Febrer2015 No puja ni baixa nota.
 Dijous 26 Febrer 2015 -1



Data d' entrega pel grup B11: 
Dilluns 23 Febrer 2015 +1
Dimarts 24 febrer 2015 +0.5
Dilluns 2 Març 2015 * No puja ni baixa nota
Dimarts 3 Març 2015* -1

* Si el darrer dia per posar notes al SAGA és el dia 13 de Març.



Aquells alumnes que tinguin problemes amb la impressora, hauran d' entregar el treball per e-mail a sgil4@xtec.cat, i no se'ls baixarà ni pujarà nota si ho fan el dia pactat a tal efecte. El treball s' haurà d' imprimir, sinó, constarà com a no avaluat. 
Encara que la professora tingui els treballs corregits abans del darrer dia d' entrega, els treballs no podràn ser revisats ni entregats als alumnes abans de la data pactada. 


DATA D' EXAMEN:
Grup B12 18 i 19 de Febrer 2015 (1 1/2h)
Grup B11 23 i 24 de Febrer 2015 (1 1/2h)

- El dia de l' examen, es podrà fer entrega de Treballs Opcionals (màxim quatre=1punt)

No hay comentarios:

Publicar un comentario