lunes, 22 de febrero de 2021

BLOC II ANTROPOLOGIA. UNITAT 8: L' ANIMAL SIMBÒLIC. Sense cultura no hi ha llenguatge

 

BLOC II ANTROPOLOGIA. 

UNITAT 8: L' ANIMAL SIMBÒLIC.

Sense cultura no hi ha llenguatge

MODEL DE COMENTARI DE TEXT :
Imatge relacionada

"Un nen d' onze o dotze anys que temps enrera havia vist completament nu pels boscos de La Caune buscant els glans i arrels de què s' alimentava, fou descobert ca p a finals de l' any VII (de la Revolució Francesa, o sigui 1796). Les meves esperances de fer-lo parlar es veieren del tot defraudades, i l' únic que vaig poder aconseguir va ser l' emissió d' alguns monosíl·labs informes, de vegades greus i de vegades aguts. Vaig voler, tanmateix, mantenir-me ferm, lluitant molt encara contra l' obstinació de l' òrgan vocal, fins que, finalment, en veure que, ni el transcurs dels dies ni la insistència del propòsit arribaven a fer cap efecte, em vaig resignar a deixar en aquell punt els meus darrers intents a favor de la paraula, abandonant el meu deixeble a un estat definitiu de mudesa. Privat de discerniment, negat a la memòria, la seva existència quedava reduïda a una vida purament animal"
Adaptat de Jean Ytard, Víctor de l' Aveyron, 1807

1.- De què va el text? (2'5 punts)
2.- Posa-li un títol filosòfic. (1 punt) 
3.- Relaciona el text amb tot allò que hagis treballat del llibre o del bloc "Mystiké Epopteia", del Tema Natura i Cultura del Bloc II d' Antropologia. Sobretot, amb el "zoon politikón" d' Aristòtil (3punts) 
4.- Comenta les semblances i diferències amb el cas de Genie . (2'5 punts) 
5.- Fes una opinió personal de la temàtica. (1 punt) 



Bibliografia:

ALFARO, Carmen i Altres: Filosofia i Ciutadania. Barcelona: Ediciones del Serbal, 2008. (pàgina 131)  

Webgrafia:
https://es.wikipedia.org/wiki/Jean_Itard

No hay comentarios:

Publicar un comentario