miércoles, 1 de marzo de 2017

BLOC II. ANTR. U8: L'ANIMAL SIMBÒLIC Model d' examen i Comentari de text per casa

BLOC II. ANTROPOLOGIA

UNITAT 8: L'ANIMAL SIMBÒLIC

Model d' examen 


Sense cultura no hi ha llenguatge


"Un nen d' onze o dotze anys que temps enrera havia vist completament nu pels boscos de La Caune buscant els glans i arrels de què s' alimentava, fou descobert ca p a finals de l' any VII (de la Revolució Francesa, o sigui 1796). Les meves esperances de fer-lo parlar es veieren del tot defraudades, i l' únic que vaig poder aconseguir va ser l' emissió d' alguns monosíl·labs informes, de vegades greus i de vegades aguts. Vaig voler, tanmateix, mantenir-me ferm, lluitant molt encara contra l' obstinació de l' òrgan vocal, fins que, finalment, en veure que, ni el transcurs dels dies ni la insistència del propòsit arribaven a fer cap efecte, em vaig resignar a deixar en aquell punt els meus darrers intents a favor de la paraula, abandonant el meu deixeble a un estat definitiu de mudesa. Privat de discerniment, negat a la memòria, la seva existència quedava reduïda a una vida purament animal"
Adaptat de Jean Ytard, Víctor de l' Aveyron, 1807

1.- De què va el text? (2'5 punts)
2.- Posa-li un títol filosòfic. (1 punt) 
3.- Relaciona el text amb tot allò que hagis treballat del llibre o del bloc "Mystiké Epopteia", del Tema Natura i Cultura del Bloc II d' Antropologia. (3punts) 
4.- Comenta les semblances i diferències amb el cas de Genie i, d' Helen Keller. (2'5 punts) 
5.- Fes una opinió personal de la temàtica. (1 punt) 

Examen B11

Dilluns 13 de Març 2017 1ª part (45 minuts)
Dijous 16 de Març 2017 2ª part (45 minuts) 

Examen B12
Dimecres 8 de Març 2017 1ª part (45 minuts)
Dilluns 13 de Març 2017 2ª part (45 minuts)

Bibliografia: 

ALFARO, Carmen i Altres: Filosofia i Ciutadania. Barcelona: Ediciones del Serbal, 2008. (pàgina 131)  

No hay comentarios:

Publicar un comentario