jueves, 6 de febrero de 2014

BLOC II. ANTROPOLOGIA. ACTIVITATS SOBRE "EL PETIT SALVATGE" DE TRUFFAUT

BLOC II. ANTROPOLOGIA. 

ACTIVITATS SOBRE "EL PETIT SALVATGE" DE TRUFFAUT



1.- En mig full (lletra Arial 12; interl. 1,5), comenta les següentes escenes en forma de redacció: (2,5punts)

- El nen salvatge no reacciona als sons forts però sí quan algú trenca una nou al seu darrera. 
- El nen salvatge és colpejat pels nens sords de la institució i mostrat com un espectacle de circ per part d' un dels responsables de dita institució.
- La Sra Guerin e Itard, decideixen posar-li un nom al nen salvatge.
- Víctor emet el so "llet" després de rebre el bol de llet i, no abans de rebre'l. Itard està decebut.
- Víctor plora
- Víctor s' escapa de casa d' Itard, passa la nit fora a la intemperie i torna a casa d' Itard.
- Itard és injust amb Víctor per veure la seva reacció. 

2.- Posa un nou títol filosòfic, a la pel·lícula (1 punt)

3.- Relaciona la pel.lícula amb tot allò que trobis addient que hem vist i estudiat en el bloc II d' Antropologia. Et poden ajudar aquestes preguntes per fer la teva redacció. Mira el text de Margaret Mead, del llibre i els textos d' Aristòtil i d' Ortega y Gasset, del blog. (2,5 punts) 


- Creus que el nen salvatge és un animal? Per què?
- Quines característiques diferencien l' ésser humà de l' animal? En definitiva, què fa que l' ésser humà, sigui home?
- Si un ésser humà està mancat de parla i intel·ligència, vol dir que és un animal? 
- En quin moment creus que el nen salvatge comença a ser considerat per Itard com algú civilitzat?
- Quina concepció té Itard de l' ésser humà? 
- Què signifiquen els conceptes "just" e "injust"? Quan i com es té consciència d' allò "just"? Creus que l' educació, en sentit ampli, juga un paper al respecte? 

4.- Compara el cas de Víctor de l' Aveyron, amb el cas de Genie  i també de Helen Keller, als EEUU. (2 punts)

Aquestes preguntes, poden guiar-te:
- Té llibertat el nen salvatge, quan viu al bosc? I Genie a la seva habitació? Se sent Víctor empresonat a casa d' Itard?
- El canvi de Víctor, Geni o Helen Keller, és beneficiós per a ells? Són tractats com a ésser humans o com animals de laboratori? Itard, s' alegra dels avenços d' en Víctor, pel bé del nen o per allò que representa per a la seva investigació? 

5.- Expresa la teva opinió al respecte. Creus que les decisions que els adults prenen al llarg de la pel·lícula són en benefici del nen o en benefici de la ciència? Com es pot saber si realment, se l' està beneficiant o perjudicant? (2 punt)

Data d' entrega pel grup B12:
Dilluns 10 de Febrer 2014 +1
Dijous   13 de Febrer 2014 +0.5
Dilluns 17 de Febrer 2014 No puja ni baixa nota.
Dijous  20 de Febrer 2014 -1

Data d' entrega pel grup B11: 
Dijous 13 de Febrer 2014 +1
Divendres 14 de Febrer 2014 +0.5
Dijous 20 de Febrer 2014 No puja ni baixa nota
Divendres 21 de Febrer 2014 -1

El mateix dia, podeu entregar els treballs opcionals, fins a un total de 4 amb una vàlua de 0,25 punts, cadascú. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario