COMENTARI DE TEXT (CRAIG) PER FER A CASA
PÀGINA 23
"Gairebé tots nosaltres som (en certa manera) filòsofs ja que tenim algun tipus de valors segons els quals vivim (o ens agrada pensar que els tenim, o ens sentim a disgust quan no els tenim). La majoria de nosaltres, a més, accepta alguna descripció general del món. Potser pensem que hi ha un Déu creador de tot, inclosos nosaltres mateixos; o al contrari, pensem que tot ées una qüestió de casualitat i selecció natural. Potser pensem que tenim alguna cosa en nosaltres immaterial i immortal a la qual anomenem ànima o esperit; o just allò contrari, que som només una organització de matèria complicada, que es cau a trossos després de morir. Així que la majoria de nosaltres, fins i tot aquells que dirien que no és una cosa que els preocupi, disposem d' una cosa semblant a respostes per a les dues preguntes filosòfiques bàsiques, a saber: "Què hem de fer?" i "Què és real?". I hi ha una tercera pregunta bàsica per a la qual també la majoria de nosaltres té algun tipus de resposta; una pregunta que ens assetja en el moment mateix en que som conscients d' una de les dues preguntes anteriors, a saber: "com sabem alguna cosa o, si no ho sabem, com ho podríem saber? Fent servir els ulls, pensant, consultant un oracle, preguntat un científic?": La filosofia -entesa com un tema que pot ser estudiat, del qual es pot ser ignorant, en què es pot millorar o fin i tot arribar a ser un expert- és simplement ser més reflexiu sobre algunes d' aquestes qüestions i les seves relacions mútues; és aprendre allò que ja s' ha dit sobre elles i per què"
CRAIG, E., Philosophy. A Very Short Introduction, 2002
CONTESTA LES SEGÜENTS PREGUNTES:
1.- Expliqueu breument (entre seixanta i cent paraules) les idees principals del text (sense repetir-lo) i com hi apareixen relacionades. (2 punts)
2.- Posa-li un títol filosòfic diferent al del llibre (1punt)
3.- Relaciona aquest text, amb tot allò que sàpigues de les Unitats 1,2,3 del llibre de text, treballat a classe (pujat al Classroom). (Recorda: textos de Russell, Magee, Rubert de Ventòs, Alain de Botton, Hilary Putnam, etcètera) (3 punts)
4.- Relaciona alguns aspecte del text amb la pel·lícula Matrix (2 p)
4.- Relaciona alguns aspecte del text amb la pel·lícula Matrix (2 p)
5.- Fes una opinió personal i mira si pots trobar relació amb l' actualitat (2 punts)
DATES D' ENTREGA COMENTARI DE TEXT (50% NOTA TRIMESTRE).
DATES D' ENTREGA COMENTARI DE TEXT (50% NOTA TRIMESTRE).
Mireu les dates al Classroom.
B11
+1 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
+0,5 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
0 punt d' actitud (la nota del comentari ni suma ni baixa);
-1 punt d' actitud (la nota del comentari baixa);
B12
+1 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
+0,5 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
0 punt d' actitud (la nota del comentari ni suma ni baixa);
-1 punt d' actitud (la nota del comentari baixa);
FORA D' AQUESTES DATES EL COMENTARI NO SERÀ AVALUAT. TAMPOC NO SERÀ AVALUAT SI NO ES LLIURA EN FORMAT PAPER EL SEGÜENT DIA DE CLASSE.
Els treballs lliurats on-line s' hauran d' adjuntar en format Word com arxiu adjunt, mai en Drive. Lletra Arial 12, interlineat 1,5; text justificat.
B11
+1 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
+0,5 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
0 punt d' actitud (la nota del comentari ni suma ni baixa);
-1 punt d' actitud (la nota del comentari baixa);
B12
+1 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
+0,5 punt d' actitud (es sumarà a la nota del comentari)
0 punt d' actitud (la nota del comentari ni suma ni baixa);
-1 punt d' actitud (la nota del comentari baixa);
FORA D' AQUESTES DATES EL COMENTARI NO SERÀ AVALUAT. TAMPOC NO SERÀ AVALUAT SI NO ES LLIURA EN FORMAT PAPER EL SEGÜENT DIA DE CLASSE.
Els treballs lliurats on-line s' hauran d' adjuntar en format Word com arxiu adjunt, mai en Drive. Lletra Arial 12, interlineat 1,5; text justificat.
Bibliografia:
ALFARO, Carmen i Altres: Filosofia i Ciutadania. Barcelona: Ediciones del Serbal, 2008. (pàgina 23)
No hay comentarios:
Publicar un comentario